Még mielőtt bárki csalódna: ebben a bejegyzésben nem fogok tanácsokat adni a bútorok és a képkeretek színének összehangolásához. Ezúttal a kép „belső” kereteiről lesz szó, egy olyan képszerkesztési módszerről, mellyel a kép egyedibbé, érdekesebbé tehető. 
A belső, kompozíciós keret okosan alkalmazva a figyelmet a kép fő témájára irányíthatja.

 

 

Miért jó a fotókra belső keretet komponálni?

1, Egyfajta mélységet ad a képnek. A szemlélő ilyenkor nem egy egyszerű kétdimenziós fotót, hanem már-már háromdimenziós képet érzékel. 

2, Ügyesen használva, a belső keret vezeti a tekintetet – a képet néző figyelmét mindig a lényeges témára irányítja. 

3, Egy jó keret szervezetté, komponálttá teszi a fényképet. Nem fetétlenül működik így minden képnél, de ha szereted a rendezetebb szerkezeteket, akkor hasznos alkalmazni.

 

(Fotó: Paulo Sacramento) 

 

4, Környezetbe, összefüggésbe helyezi a fotót, a témát és az ábrázolt személyt.  A fenti képen látható nőről kevesebb tudnánk meg, ha nem így, egy vályogház ablakából kinézve látnánk.

Keretezni sokféleképpen lehet: lehet egy belógó faág, ablak, híd, boltív vagy akár egy másik ember egy része. Egy dologra érdemes figyelni: a keret alakja hasonlítson a bekeretezendő téma formájához. 

Az elmélet után lássuk, hogyan is néz ki mindez a gyakorlatban – íme néhány remek kép, melyeken a fotós ügyesen alkalmazta a keretezés technikáját. Vannak köztük klasszikus és újszerű megoldások is (klikk a képre a fotós weboldalához).

 
(Fotó: gaspy *yg)


(Fotó: Beachy)

 
(Fotó: Frederic Poirot)

 
(Fotó: Gaspy *yg)

 
(Fotó: mayla)

 
(Fotó: freakdog)

 
(Fotó: Chris)

 

(Fotó: Annie in Beziers) 

 

(Fotó: babasteve) 


 
(Fotó: recursion see recursion)

 
(Fotó: darkmatter)